https://arasta360.com/

ساخت وبلاگ

هنگامی که صاحب یک خانه یا یک اپارتمان یا یک دفتر کار جدید میشویم، نیاز داریم تا مبل مناسب برای اتاق نشیمن،اتاق خواب، اتاق مطالعه، اتاق کودک، اشپزخانه، اتاق جلسات و غیره را انتخاب کنیم. در این راستا نیاز دارید تا به مواردی که درخرید مبلمان موثر هستند توجه کنید. در ادامه این مقاله همراه آراستا باشید تا نکات ضروری قبل از خرید مبل را بررسی کنیم.

نکاتی که قبل از خرید مبلمان باید به ان توجه کنیم

از آن جمله میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

۱-اندازه ی فضای قرار گیری مبلمان

۲-سبک ونوع کلی مبلمان به لحاظ مدرن و فانتزی یا کلاسیک و سنتی

۳-سلیقه ی خریدارو رنگ وتم مورد علاقه ی او

۴-بودجه ی خریدار

در صورتی که قصد خرید مبلمان را دارید بهتر است تا قبل از اقدام به خرید مسائلی را در نظر بگیرید.

در قدم اول در انتخاب مبلمان داشتن یک نقشه یا پلان از محلی که قرار است مبلمان برای ان خریداری شود حائز اهمیت است. داشتن اندازه و مساحت محیط میتواند یک ایده ی کلی را در نظر شما برای انتخاب نوع وابعاد مبلمان ایجاد کند.

انتخاب مبلمان متناسب با فضای موجود میتواند انتخابی پسندیده باشد و کارایی را بالا ببرد و همچنین به ایجاد هماهنگی با فضای در دسترس کمک کند.

در گام های بعدی انتخاب کردن سبک مبلمان مطرح میشود .منظور از سبک مبلمان برمیگردد به یکی از انواع مدرن ،فانتزی، کلاسیک، سنتی و…

گزینه ی بعدی که اهمیت زیادی دارد انتخاب جنس و اجزای تشکیل دهنده ی آن است، زیرا در مورد بعدی هم تاثیر گزار است. جنس مبلمان روی کیفیت تاثیر گزار است و کیفیت روی قیمت اثر زیادی دارد. که براساس اینکه در چه مکانی به چه مدتی قرار است از این وسیله استفاده شود میتوان جنس و به دنبال آن هزینه را تعیین کرد.

نکاتی که قبل از خرید مبلمان باید به ان توجه کنیم

چگونه رنگ مبلمان را انتخاب کنیم

راهنمای چیدمان و انتخاب رنگ مبلمان در کنار یکدیگر، این امکان را برای خریداران و افرادی که تصمیم به تغییر دکوراسیون محیط خود را دارند فراهم می اورد تا یک محیط دل نشین را فراهم بیاورند. در نظر خریداران انتخاب رنگ سخت ترین قسمت خرید است. همین طور که انتخاب رنگ درست میتواند به ایجاد یک محیط ارامش بخش کمک کند به همین میزان از انتخاب رنگ نادرست میتواند محیط ما را طاقت فرسا کند.

با توجه به اینکه مبلمان نقطه ی کانونی محیط ما را تشکیل می دهد بد نیست که در وهله ی اول با نگاهی به فضای مجازی و بررسی رنگ ها و دکوراسیون های ترند و جدید کمی در این امر ایده بگیرید.

ما با اشنایی با رنگ ها میتوانیم رنگ هایی که میتوانند با هم ست شوند یا با هم متضاد باشند را بشناسیم.

زیرا در انتخاب رنگ و شناخت رنگ های مکمل و متضاد بسیار موثر است. مثلا استفاده از یک رنگ متضاد در کوسن میتواند جذابیت را چند برابر کند. و یا در مدل های راحتی میتوان رنگ مبل تک نفره را به صورت متضاد و یا مکمل استفاده کرد.

چگونه رنگ مبلمان را انتخاب کنیم

نکات زیر را در انتخاب رنگ مبلمان در نظر بگیرید

۱-در صورتی که کودک یا حیوان در محیط دارید لک شدن مبل میتواند ازار دهنده باشد. بنابراین موضوع نظافت را دست کم نگیریدو سعی کنید در انتخاب خود از رنگ هایی استفاده کنید که کثیفی را نشان ندهد و در عین حال به سادگی قابل تمیز کردن باشند.

۲-انتخاب جنس چرمی محیط ما را به یک فضای دلنشین برای مهمان تبدیل میکند اما اگر در معرض مستقیم نور خورشید باشد به زودی کیفیت و کارایی خود را از دست میدهد.

۳-در محیط هایی که قصد تغییر دکوراسیون را داریم کارکمی ساده تر به نظر میرسد زیرا وجود سایر اقلام در محیط دایره ی انتخاب رنگ را کمی کوچکتر میکند زیرا یا باید از رنگ های مکمل استفاده کنیم یا متضاد با وسایل محیط.

۳-اگر فضای ما مشرف به محیط بیرونی است و رنگهای بیرون هم در فضای ما تاثیر گزار هستندمیتوان بر اساس انها برای تعیین رنگ  تصمیم گیری کرد.

۴- توجه به مساحت محل مورد نظر هم موضوع دیگری است که باید در نظرگرفته شود.

۵-نوری که فضای ما در اختیار دارد بسیار مهم است زیرا در یک فضا با درصد نور گیری مناسب میتوان تقریبا از تمام رنگ ها استفاده کرد ولی در یک محیط تاریک استفاده از یک مبل با رنگ روشن فضا را بزرگ تر و دل باز تر میکند.

۷-سلیقه و شخصیت خریدار هم در انتخاب رنگ مهم است.

۸- اگر مبلمان دیگری هم در محیط شما وجود دارد اجباری نیست که همه به شکل هم رنگ باشد. وتنها توجه به همخوانی رنگ مبلها با هم کافی است.

۹- براساس نوع و تم و علاقه مندی خریدار به کدام سبک دکوراسیون وتوجه به سایر اقلام دکور مانند رنگ دیوارها ،رنگ پرده ها،رنگ فرش و غیره هم میتوان در انتخاب رنگ مبلمان تصمیم گیری کرد.

نکات زیر را در انتخاب رنگ مبلمان در نظر بگیرید

تاثیر رنگ مبلمان در منزل

اکثر کسانی که در حوزه ی دکوراسیون فعالیت دارند به این امر اعتقاد دارند که تغییراتی که در دکوراسیون یک محیط ایجاد کرده اند در حدود شش ماه تا یک سال  میتواند جذابیت خود را حفظ کند و بعد از ان طراوت و تازگی خود را از دست میدهد . از این روبه نظرآن ها باید هر چند وقت یک بار باجابجایی وسایل کمی تغییر در دکوراسیون ایجاد کرد.ودر این راستا گاهی هم افراد موظف به هزینه می شوند و خرید وسایلی نظیرمبلمان و سرویس خواب و یا تغییر در رنگ پارچه ی مبل تغییری در محیط ایجاد می کنند. باتوجه به اینکه ایجاد تغییر در دکوراسیون هزینه ی بسیاری را بر مصرف کننده تحمیل میکند میتوان با راهکارهایی از قبیل تغییر رنگ این تغییرات را اعمال کرد که البته کم هزینه تر و ساده ترهستند.

تاثیر رنگ مبلمان در منزل

 

پیشنهاد مطالعه: چگونه مبلمان را تمیز کنیم؟

بهترین رنگ های مبل

موضوعی که در انتخاب رنگ مبل و مدل باید به آن توجه کرد هماهنگی رنگ مبلمان با سایر لوازم محیط است. اگر رنگ های گرم خنثی مثل کرم ،شتری ،بیسکویتی و بژ را با رنگ های مشکی و تناژ های آبی و سبز و سورمه ای و رنگ های پاییزی با هم ادغام شوند بسیار جذاب میشود. جالب است بدانید که ترکیب رنگ قرمز هم با رنگ های گرم خنثی فضای ما را دل انگیز میکند. رنگ مشکی یا زغالی برای مبل دکوراسیون اداری بسیار شیک جلوه میدهد. رنگ مبل مشکی یکی از رنگ هایی است که همیشه ترند است واگردر کناررنگ های سفید و نقره ای و خاکستری قرار گیرد بسیار چشم نواز خواهد شد.رنگ های روشن خنثی مثل شنی،ماسه ای ،قهوه ای ، همیشه طرفداران خود را دارند. زیرا برای ترکیب رنگ و طراحی دکوراسیون دست دکوراتور را بسیار باز میگزارند. انواع قهوه ای های کم رنگ و پر رنگ که طرفداران زیادی هم دارند با رنگ های مسی ،آبی، مشکی، طوسی،سفید، کرم،قرمزانواع رنگ ها قابل ست شدن است. و شاید به همین دلیل است که رنگ قهوه ای همیشه ترند و پر طرفدار است. رنگ های تند و پررنگ مثل سبز و زرد و لیمویی فضای ما را پر  نشاط میکند ولی جسارت افراد برای انتخاب این رنگ ها کم است. انتخاب این رنگ ها برای دکور های مینیمال مناسب است. با رنگ های خاکستری محیط ما را به یک فضای مدرن تبدیل میکند. رنگ سفید فضا را بزرگتر و فرح بخش تر میکند. رنگ آبی روشن در سال های اخیر بسیار طرفدار پیدا کرده است.

پیشنهاد مطالعه: فرش قهوه ای با چه رنگ مبلمانی ست می شود؟ 

جمع بندی

برای داشتن خانه ای زیبا، رعایت نکات دکوراسیون داخلی و ایجاد هماهنگی بین لوازم خانه میتواند تاثیر مثبتی در روحیه و انرژی افراد بگذارد. این مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید تا آن ها هم خانه ای زیبا داشته باشند.

با انتخاب انواع فرش کلاسیک و فرش مدرن متناسب با سبک مبلمان منزل میتوانید هارمونی بیشتری را در فضای منزل ایجاد کنید.

منبع

https://arasta360.com/...
ما را در سایت https://arasta360.com/ دنبال می کنید

برچسب : فرش, فرش کلاسیک, فرش مدرن, آراستا, نویسنده : نیلوفر رشیدی arasta360 بازدید : 153 تاريخ : يکشنبه 30 مرداد 1401 ساعت: 13:17

رای انتخاب فرش در دکوراسیون حتما انتخاب‌های مختلفی پیش روی شما وجود دارد؛ اما فرش طوسی در دکوراسیون، گزینه‌ای ایده آل محسوب می‌شود که تقریبا با هر دکوری هماهنگی دارد. البته سایر رنگ‌هایی که در محیط استفاده شده، در انتخاب نوع تناژ رنگ فرش طوسی تاثیرگذار هستند. اما به هر صورت رنگ طوسی به دلیل خواص جالب خود با بیشتر رنگ‌ها همخوانی دارد و تقریبا در دکور کلاسیک و مدرن کاربردی است. اگر شما هم به فکر تغییر دکوراسیون و یا خرید فرش جدیدی برای خانه هستید، پیشنهاد می‌کنم تا پایان این مقاله ما را همراهی کنید تا با تاثیر فرش طوسی در دکوراسیون آشنا شوید.

فرش طوسی را با چه مبلمانی در دکوراسیون می توان ست کرد؟

خوب اولین چیزی که در هنگام خرید فرش طوسی به آن فکر می‌کنیم، راه‌های ست کردن فرش با مبلمان است. فرش و مبلمان به‌سرعت نمای همدیگر را به نمایش می‌گذارند و هر ناهماهنگی که در فرش یا مبلمان وجود داشته باشد، تصویری ناخوشایندی از هم ایجاد می‌کنند. به عبارت دیگر تصور کنید فرش طوسی بسیار زیبا و گران‌قیمتی  و در طراحی مدرن خریده باشید. در کنار  آن هم مبلمانی با طراحی کلاسیک، با منبت‌کاری‌های پرحجم و در رنگ طلایی چیده شده باشد.

حتما شما هم از دیدن این چیدمان به‌خوبی ناهماهنگی و بی‌نظمی را در آن می‌بینید. بااینکه هزینه زیادی برای خرید فرش طوسی و مبلمان صورت گرفته، اما هیچ‌کدام از آن‌ها دوستان خوبی در کنار هم نیستند. بنابراین توصیه می‌کنم، دوست خوبی برای فرش طوسی پیدا کنید.

قبل از هر چیز نگاهی کلی به نمای خانه بیاندازید. نمای خانه شما از چه سبکی پیروی می‌کند؟ آیا بیشتر المان‌ها، اکسسوری ها و وسایل دارای سبک کلاسیک هستند و یا اینکه ترجیح دادی از وسایلی با سبک مدرن در خانه به کار ببرید. پاسخ به این سوال به شما کمک می‌کند تا بهترین فرش طوسی را برای دکوراسیون انتخاب کنید. به‌طور مثال برای خانه‌ای با دکور کلاسیک باید فرشی با نقش و نگارهای سنتی استفاده کنید. همچنین در دکور مدرن هم به سراغ فرشی با همین خصوصیات بروید.

در مرحله دوم حتما به رنگ‌های غالب در فضا دقت کنید. اگرچه فرش طوسی با بیشتر رنگ‌ها هارمونی خوبی برقرار می‌کند، اما به این معنا نیست که بدون توجه دقیق به رنگ‌های موجود در محیط، فرش طوسی پهن کنید. به‌طور مثال برای خانه‌ای با طراحی مدرن که رنگ‌های خنثی مانند سفید بیشتر به کار رفته، به‌راحتی می‌توانید چند طوسی با تناژ متفاوت به کار ببرید.

البته به‌غیراز رنگ‌های خنثی، طوسی با رنگ‌های دیگری مانند سبز، صورتی، قهوه‌ای، آبی و.. هم هارمونی پیدا می‌کند و تضادی در کنار هم ندارند. اما باید دقت داشته باشید که رنگ‌ها را با دقت، هوشمندانه و اصولی انتخاب کنید و از ترکیب چند رنگ متضاد در کنار طوسی خودداری کنید.

به‌عنوان مثال اگر قصد دارید رنگ‌های خنثی در خانه به کار ببرید و فرش طوسی پهن کنید، سعی کنید بیشتر المان‌ها از رنگ‌های سیاه، سفید و کرمی پیروی کند. البته برای تضادی زیبا و چشمگیر می‌توانید یک یا دو المان یا اکسسوری خاص را در رنگ‌های دیگری مانند قرمز، بنفش یا آبی استفاده کنید تا نمای کلی دکور از بی‌حالی و غم خارج شود. ولی تبدیل کردن این دکور به جعبه مداد رنگی‌ها، کاری کاملا اشتباه و غیرحرفه‌ای است!

در دکوراسیون کلاسیک هم بهتر است در کنار فرش طوسی از مبلمانی با رنگ‌های روشن مانند قرمز و سبز استفاده کنید. این رنگ‌ها حال و هوای سنتی بیشتری در خانه حاکم می‌کنند و خواب‌آلودگی رنگ طوسی را در فضا از بین خواهند برد.

فرش طوسی را با چه مبلمانی در دکوراسیون می توان ست کرد؟

پیشنهاد مطالعه: نکاتی برای چیدمان فرش در خانه  

رنگ طوسی و خواص آن

خوشبختانه رنگ طوسی باوجود خنثی بودن خود، تعادل بسیار خوبی در فضای دکوراسیون ایجاد می‌کند. البته این به شرطی است که در انتخاب رنگ‌های گرم و سرد هوشمندی به خرج دهید و رنگ‌ها را با دقت  و اصولی انتخاب کنید. به‌صورت کلی هرچه رنگ‌ها در فضا به سمت تعادل بروند، دکوراسیون هم نمای زیباتری از خود به نمایش می‌گذارند. در این میان فرش طوسی گزینه‌ای خوب و منحصر به فرد است تا به‌سرعت بتوانید تعادل را به فضا برگردانید.

رنگ طوسی در دسته رنگ‌های خنثی و سرد قرار دارد و استفاده از آن در استایل، لباس و دکوراسیون، حسی از اعتماد به نفس، هوشمندی، آرامش و کاهش استرس را ایجاد می‌کند. علاوه بر آن طوسی هم مانند سایر رنگ‌ها دارای تناژی گسترده از کمرنگ تا پررنگ است. به همین دلیل اگر رنگ طوسی به‌درستی انتخاب نشود ممکن است غم، اندوه و افسردگی را در فضا حاکم کند.

به عبارت بهتر، برای استفاده از این رنگ در فضا نباید در آن زیاده‌روی کنید و همه المان‌ها را با رنگ طوسی در تناژ مختلف ترکیب کنید. درعین‌حال کاربرد به‌اندازه از این رنگ می‌تواند عقل و هوش، سازش و صلح،  استقلال و زیبایی را به فضا دعوت کند. بنابراین توصیه کارشناسان این است که تنها چند المان را با رنگ طوسی به کار ببرید. به‌طور مثال فرش طوسی پهن کنید و یا پرده اتاق پذیرایی را با رنگ طوسی کمرنگ و در متریال حریر به کار ببرید.

کاربرد رنگ طوسی در دکوراسیون باعث ایجاد فضایی ظریف و ماهرانه می‌شود و گزینه خوبی برای اتاق‌خواب است تا آرامش را در آن فضا حاکم کنید. علاوه بر آن اگر در کنار رنگ‌های سبز، زرد و قرمز استفاده شود، فضایی کاملا شاد و درخشنده را به نمایش می‌گذارند.

با توجه به تمام مواردی که درباره خواص رنگ طوسی ذکر شد، می‌توان به این نتیجه رسید که رنگ‌های مکملی که در کنار طوسی در دکوراسیون استفاده می‌شوند، در تعیین نمای کلی فضا موثر هستند و می‌توانند فضا را غمگین و یا شاد نشان دهند. بنابراین اگر رنگ‌هایی شاد و گرم در کنار فرش طوسی استفاده کنید، دکوراسیون هم شاد و درخشان خواهد شد. همچنین با کاربرد رنگ‌های خنثی مانند سیاه و سفید، فضا به سمت سبکی مدرن پیش می‌رود. درعین‌حال اگر رنگ‌های خنثی بیش‌ازحد استفاده شوند، فضا کاملا غم‌انگیز و همراه با افسردگی می‌شود.

رنگ طوسی و خواص آن

ترکیب فرش طوسی و سبز

یکی از رنگ‌های بسیار زیبا در کنار طوسی، رنگ سبز است. همچنین تفاوتی نمی‌کند که دکور خانه شما مدرن یا کلاسیک باشد، به هر صورت رنگ سبز در هر دو سبک زیبا و جذاب است. این دو طیف رنگی در کنار هم می‌توانند تعادل برقرار کنند و حسی از شادابی و سرزندگی را به نمایش بگذارند. علاوه بر آن اگر از المان‌های چوبی و اکسسوری هایی با چوب طبیعی در کنار آن استفاده کنید، زیبایی این دو رنگ در فضا دوچندان خواهد شد.

به‌طور مثال یک فرش مدرن طوسی در کف اتاق نشیمن پهن کنید و مبلمانی با مخمل سبز و بدون طرح‌ها و نقش‌های شلوغ روی آن قرار دهید. پیشنهاد می‌کنم در استفاده از این دو رنگ زیاده‌روی نکنید. همین‌که یک یا دو المان با این دو رنگ ترکیب شده باشد، کافی است. در غیر این صورت نمای دکور شلوغ و نامرتب خواهد شد.

ترکیب فرش طوسی و سبز

فرش طوسی ساده

اگرچه انواع فرش کلاسیک طوسی در طرح‌ها و سبک‌های مختلف در بازار به فروش می‌رسد، اما مزیت فرش طوسی ساده در این است که تقریبا با هر نوع سبک دکوراسیونی همخوانی دارد. بنابراین با انتخاب یک فرش طوسی بدون طرح‌های پیچیده و سنتی می‌توانید، آن را در دکور مدرن و فانتزی و یا خانه‌ای با دکور کلاسیک استفاده کنید. البته در صورت استفاده از این فرش در دکوراسیون کلاسیک می‌توانید سایر المان‌ها را همراه با طرح و نقش انتخاب کنید. به‌طور مثال مبلمانی سبزرنگ دارای نقش و نگار بخرید و یا کاغذدیواری‌های خانه در طرح‌های کلاسیک انتخاب شوند.

همچنین برای دکور مدرن بهتر است تمام المان‌ها ساده، بدون طرح و بدون شلوغی زیاد انتخاب شوند. بنابراین مبلمانی سفید یا کرم‌رنگ و بدون طرح گزینه ایده آلی در کنار فرش طوسی ساده است. همچنین برای شاداب‌تر نشان دادن دکور می‌توانید مبلمان را در رنگ سبز یا قرمز انتخاب کنید که به‌خوبی در کنار طوسی نمای مناسب دارند.

فرش طوسی ساده

جمع‌بندی

به کار بردن فرش طوسی در دکوراسیون کلاسیک و مدرن راهی بسیار سریع و راحت برای ایجاد تعادل در فضا محسوب می‌شود. اما برای داشتن دکوراسیونی زیباتر باید به سایر رنگ‌های موجود در دکور هم دقت کنید. بهتر است رنگ‌هایی به کار بروند که با طوسی هارمونی دارند و به‌خوبی باهم ترکیب می‌شوند. علاوه بر آن زیاده‌روی در استفاده از رنگ‌های خنثی راهی اشتباه است و موجب ایجاد نمایی غم‌زده و افسرده در فضا می‌شود. اما با استفاده از رنگ‌های شادی مانند سبز و قرمز به‌خوبی می‌توان نمای دکوراسیون را شاداب و پرنشاط نشان داد. با خرید فرش ماشینی از مجموعه آراستا میتوانید انواع فرش را بصورت آنلاین و رایگان پرو کنید.

منبع 

https://arasta360.com/...
ما را در سایت https://arasta360.com/ دنبال می کنید

برچسب : فرش, فرش کلاسیک, فرش مدرن, آراستا, نویسنده : نیلوفر رشیدی arasta360 بازدید : 182 تاريخ : سه شنبه 18 مرداد 1401 ساعت: 17:02

حتما شما هم دوست ندارید بعد از مدتی از خرید فرش، با چنین تصویری از ریشه فرش روبرو شوید. کثیف  و پوسیده شدن ریشه فرش، به‌سرعت می‌تواند چهره آن را تغییر دهد. به همین دلیل ممکن است تمام تلاش‌های شما برای تمیز دیده شدن خانه، به هدر برود. احتمالا اولین کاری که می‌توانید برای تمیز و سالم  نگه داشتن فرش انجام دهید، شستشوی مداوم آن و یا پنهان کردن ریشه فرش در زیر آن است. اما متاسفانه این روش‌ها هم در بلندمدت تاثیر مطلوبی ندارند. به همین دلیل قصد دارم مزایای محافظ ریشه را بررسی کنم. ابزاری بسیار ساده و مناسب که ریشه فرش‌ها را از آلودگی، گردوغبار و سایر آسیب‌های محیطی محافظت می‌کند. اگر زیبایی و ظرافت فرش‌ها برای شما هم اهمیت دار د، پیشنهاد می‌کنم تا پایان این مقاله همراه من بمانید تا با مزایای محافظ ریشه آشنا شوید.

مزایای خرید محافظ ریشه

نمی‌توان انکار کرد که سلامت تمام قسمت‌های فرش نقش مهمی در زیبایی و عمر مفید فرش آن دارد. در این میان ریشه فرش اهمیتی دوچندان دارد؛ زیرا نسبت به سایر قسمت‌ها ظرافت بیشتری دارد و در برابر صدمات محیطی آسیب‌پذیرتر است. بنابراین به‌سرعت در برابر پا خوردگی، گردوغبار، آلودگی  و نور شدید خورشید دچار فرسودگی و پوشیدگی می‌شود.

شاید در هنگام جارو کشیدن، ریشه‌های فرش آسیب ببینند یا از فرش جدا شوند. البته جدا شدن یک یا دو رشته از ریشه فرش نمی‌تواند تاثیری روی نمای فرش داشته باشد، اما در صورتی که این روند ادامه پیدا کند، در کنار آسیب دیدن سلامت فرش، زیبایی آن هم از  بین خواهد رفت. بنابراین باید به دنبال چاره و راهکاری باشید که این مشکل را به‌سرعت، با قیمت مناسب و بدون دردسر رفع کند.

خوب اولین راهکار این است که ریشه‌ها را زیر فرش پنهان کنید تا از آلودگی‌ها دور باشد. اما این روش چندان پایدار نیست و با کوچک‌ترین تکانی که به فرش بخورد، ریشه‌ها بیرون زده و دوباره نامرتب می‌شود. روش دوم این است که یک نوارچسب پهن روی ریشه‌ها بچسبانید. این روش هم چندان خوب نیست؛ زیرا به‌مرور گردوغبار به آن نفوذ می‌کند. همچنین مواد موجود در چسب زیبایی ریشه فرش را از بین خواهد برد. بنابراین به دنبال یک روش مناسب باشید. برای این کار محافظ ریشه فرش را پیشنهاد می‌کنم.

مزایای خرید محافظ ریشه فرش در این است که مانع کثیف و زرد شدن ریشه فرش خواهد شد. علاوه بر آن از ریشه‌ها در برابر پوسیدگی محافظت می‌کند و به همین دلیل هزینه ترمیم فرش و رفو ریشه‌ها را تا حد زیادی کاهش می‌دهد و در مواردی از بین می‌برد.

همچنین مزایای محافظ ریشه فرش در چند مورد دیگر قابل بررسی است.

مزایای خرید محافظ ریشه

مزایای کاربرد محافظ ریشه فرش

  1. افزایش عمر مفید انواع فرش مانند فرش لاکی و ریشه فرش به میزان بیشتر از حالت معمول
  2. کمک به حفظ حالت طبیعی در تمام فرش‌ها. به‌خصوص اینکه حالت ریشه را در فرش‌ها نو بهتر حفظ می‌کند. بنابراین اگر فرش دستباف یا فرش ماشینی گران‌قیمتی دارید، حتما از محافظ ریشه فرش استفاده کنید.
  3. جلوگیری از زرد شدن ریشه فرش بعد از شستشو
  4. ایجاد جلوه بهتر از ریشه فرش و نمایی زیباتر از حاشیه فرش
  5. قیمت محافظ ریشه فرش بسیار مناسب و مقرون به‌صرفه است. بنابراین با هزینه محدود می‌توانید از زیبایی و جلوه ظاهری فرش گران‌قیمت خود به‌خوبی محافظت کنید. جالب است بدانید که مزایای خرید حافظت ریشه فرش این است که قیمت آن بسیار کمتر از هزینه‌ای خواهد بود که برای ترمیمی ریشه و حاشیه فرش باید کنار بگذارید. بنابراین کاملا اقتصادی و مناسب است.
  6. با استفاده از این وسیله، مقاومت فرش هم در برابر آسیب فیزیکی افزایش پیدا می‌کند. به‌طور مثال مقاومت ریشه‌ها در برابر اجسام تیز و برنده هم بالا می‌رود و از کیفیت آن کاسته نخواهد شد.
  7. در بیشتر موارد ریشه فرش‌ها به رنگ سفید هستند و به‌مرور زمان در اثر کهنه شدن رنگ آن‌ها به سمت زرد یا بی‌رنگی متمایل می‌شود. در این حالت حتی مواد شوینده و سفیدکننده‌های قوی هم نمی‌تواند ریشه فرش را به رنگ سفید دربیاورد. اما با استفاده از انواع محافظ ریشه فرش می‌توان جلوی زرد شدن رنگ ریشه را گرفت.
  8. یکی از آسیب‌های محیطی خطرناک برای سلامت فرش‌های ماشینی و به‌خصوص فرش دستباف، رطوبت محیط و پوسیدگی ناشی از آن است. رطوبت به‌سرعت در بافت فرش و تارهای آن نفوذ کرده و بعد از مدتی خواهید دید که حاشیه فرش هم دچار پوسیدگی می‌شود. این موضوع در فرش دستباف بسیار خطرناک است و ارزش آن را از بین خواهد برد. اما با استفاده از انواع محافظ ریشه مرغوب و باکیفیت به‌خوبی می‌تواند از ریشه فرش در برابر رطوبت و پوسیدگی محافظت کرد.

انواع کاور ریشه فرش

خوشبختانه محافظ ریشه فرش در انواع مختلفی در بازار موجود است تا بهترین گزینه را بر اساس سلیقه خود انتخاب کنید. این موارد شامل:

محافظ ریشه پلاستیکی

این نوع محافظ ریشه دارای رنگی روشن است و به همین دلیل ریشه‌ها از درون آن کاملا معلوم خواهد شد. این محافظ به‌خوبی از آلوده شدن و ورود گردوغبار به ریشه‌ها جلوگیری می‌کند و جلوه آن در حاشیه فرش با طرح های مختلف مانند فرش افشان، مناسب و مرتب است و نصب راحتی دارد.

محافظ ریشه پلاستیکی

محافظ ریشه توری

این نوع محافظ ریشه فرش هم از متریال پلاستیک تهیه شده، اما به دلیل توری بودن، به‌خوبی باعث تبادل هوایی بین ریشه‌ها می‌شود. به همین دلیل از پوسیده شدن ریشه فرش جلوگیری می‌کند و به دلیل گردش هوای مناسب، گزینه خوبی برای فرش‌های دستباف  و ماشینی محسوب می‌شود.

محافظ ریشه فرش لیفه‌ای

این محافظ از جنس پارچه تهیه می‌شود پارچه به کار رفته برای این محافظ از متقال و یا نخ است تا به‌خوبی باعث مجاورت هوا در بین ریشه‌ها باشد و مانع پوشیدگی ریشه‌ها در گذر زمان شود. علاوه بر آن بهترین گزینه برای محافظت از ریشه‌های فرش دستباف محسوب می‌شود. به یاد داشته باشید که در فرش‌های ماشینی در بیشتر موارد ریشه فرش جدا از خود فرش است و به آن دوخته می‌شود. اما در فرش‌های دستباف ریشه فرش در اصل ستون فرش محسوب می‌شود و هر آسیبی که به آن وارد شود، به‌سرعت به تار و پود فرش نفوذ خواهد کرد. با استفاده از محافظ ریشه فرش پارچه‌ای یا لیفه‌ای به‌خوبی می‌توان از بروز آسیب‌های مختلف در فرش جلوگیری کرد.

این لیفه‌ها کاملا روی ریشه را پوشانده و به آن دوخته می‌شود. درنهایت در لبه‌های کناری فرش محکم می‌شود تا به‌مرور زمان شکافته نشود. لفافه دوزی بهترین روش برای حفظ ریشه‌ها و جلوگیری از به‌هم‌ریختگی آن‌ها است. همچنین تمیز مانده ریشه فرش و جلوگیری از آسیب‌های شیمیایی و فیزیکی را باید به مزایای این نوع محافظ اضافه کرد.

استفاده از انواع این وسیله بسیار آسان است و برای انجام آن نیاز به کمک متخصصی ندارید. فقط کافی است که ابتدا سایز فرش را در نظر بگیرید و بر اساس عرض و ابعاد مختلف فرش، محافظ ریشه را در ابعاد مناسب خرید و نصب کنید. به‌طور مثال برای نصب محافظ ریشه پلاستیکی ابتدا باید چسب روی محافظ ریشه را بردارید و بعد آن را روی ریشه‌های قسمت رویی فرش بکشید. بعد از آن نوبت به پشت فرش می‌رسد که محافظ را در طرف دیگر ریشه‌ها نصب کنید. نصب محافظ لیفه‌ای هم با کمی صبر و حوصله به‌راحتی پیش خواهد رفت. برای این کار باید نخ و سوزن به کار ببرید و لیفه را روی لبه فرش و دور تمام ریشه‌ها بدوزید. بهتر است این کار را با دقت و صبر انجام دهید تا نتیجه نهایی کاری تمیز و مرتب از آب دربیاید.

محافظ ریشه فرش لیفه‌ای

تهیه محافظ ریشه

با خرید و تهیه ریشه فرش به‌راحتی می‌توانید از صدمات مختلف به ریشه فرش جلوگیری کنید. همچنین خواهید دید که زیبایی و ظرافت نمای فرش و ریشه‌ها نیز تا حد زیادی بیشتر شده و خبری از بی‌رنگی یا زرد شدن ریشه‌ها نیست.

فروشگاه‌های مختلفی برای تهیه ریشه فرش وجود دارند. اما برای خرید بهترین گزینه با کیفیت مرغوب و قیمت مناسب پیشنهاد می‌کنم کنی وسواس به خرج دهید. ما در فروشگاه زیلوکس انواع محافظ ریشه فرش را با کیفیت مناسب و قیمت مناسب عرضه می‌کنیم تا خریدی راحت، سریع و مقرون به‌صرفه را تجربه کنید.

فروشگاه زیلوکس عرضه کننده انواع فرش ارزان و محافظ ریشه می باشد.

منبع

https://arasta360.com/...
ما را در سایت https://arasta360.com/ دنبال می کنید

برچسب : فرش, فرش کلاسیک, فرش مدرن,زیلوکس, نویسنده : نیلوفر رشیدی arasta360 بازدید : 237 تاريخ : شنبه 15 مرداد 1401 ساعت: 14:25

احتمالا شما هم از دیدن لکه‌ فرش عصبانی خواهید شد. حتی ممکن است روی فرش را ذرات آلودگی بسیار ریز و گردوغبار گرفته باشد و درخشندگی آن را از بین ببرد. در تمام این موارد باید به دنبال راه چاره‌ای موثر باشید تا فرش دوباره زیبایی و  درخشندگی خود را به دست بیاورد. فراموش نکنید که فرش خانه شما جزء المان‌های بزرگی محسوب می‌شود که به‌سرعت توجه همه را به سمت خود جلب می‌کند. بنابراین در کنار اهمیت پاکیزگی، باید ظاهری براق و درخشنده داشته باشد تا زیباتر در خانه جلوه‌نمایی کند. اگر شما هم برای براق  و تمیز نگه داشتن فرش راه‌حل مناسبی نمی‌شناسید، تا پایان این مقاله همراه من بمانید. در ادامه ۵ روش برای تمیز و براق نگه داشتن انواع فرش مدرن و کلاسیک را باهم بررسی می‌کنیم.

براق کردن فرش یعنی چی؟

خوب اولین کاری که برای تمیزتر شدن فرش باید انجام دهید، براق کردن آن است. برای انجام این کار نیاز به مواد شیمیایی عجیب و غریب و یا ترفندها و فرمول‌های پیچیده ندارید. تنها کاری که باید به دنبال آن باشید این است که گردوغبار روی آن را بردارید تا ظاهر آن بهتر دیده شود. در این صورت درخشنده‌تر و زیباتر خواهد بود و ظاهری یکدست دارد.

روش هایی برای براق کردن فرش

برای تمیز و براق کردن انواع فرش مانند فرش کلاسیک به‌راحتی می‌توانید از مواد شیمیایی در دسترس خود در آشپزخانه یا مواد طبیعی که در خانه بیشتر ما پیدا می‌شود، استفاده کنید. البته قبل از اینکه تمام این ترفندها را باهم مرور کنیم، بهتر است به یاد داشته باشید که هرچه آلودگی‌ها و گردوغبار به مدت بیشتری روی آن باقی بماند، تمیز کردن آن زمان بیشتری از شما خواهد گرفت و نتیجه نهایی آن‌طور که دوست دارید، نیست. به همین دلیل توصیه می‌کنم بعد از بروز آلودگی‌های مختلف از لکه‌ها و گردوغبار، سریع برای تمیز کردن آن اقدام کنید تا ساده‌تر رفع شود. برای انجام این کار چند ترفند ساده با مواد در دسترس باید انجام دهید. در ادامه به بررسی و شناخت آن‌ها می‌پردازیم.

  • تمیز کردن فرش با بخار شو

در گام اول نیاز به یک دستگاه بخار شو خانگی دارید که در بیشتر خانه‌ها وجود دارد. این دستگاه‌ها قابلیت‌های زیادی برای تمیز کردن بهتر آن دارند. همچنین با کمک آن به‌خوبی می‌توانید آلودگی‌های روی فرش را بردارید  و ریزترین آلودگی‌های نفوذ کرده در بافت آن را بیرون بکشید. بنابراین بعد از تمیز کردن آن با بخار شو خواهید دید که ظاهر آن چقدر براق‌تر و زیباتر شده، طوری که شبیه به روزهای ابتدایی خرید می‌شود.

برای براق کردن  با بخار شو ابتدا مخزن آن را با آب نیمه گرم و ولرم پر کنید و مقداری مایع شونده مناسب که ضرری به بافت الیاف نمی‌زند، در آن بریزید. برای این کار می‌توانید از شاپو فرش کمک بگیرید. هراندازه که آب ولرم داخل دستگاه ریخته شد، معادل نصف آن مایع شوینده بریزید. حالا باید با جاروبرقی چند بار جارو کنید تا آلودگی‌های سطح آن از بین برود و بعد به سراغ بخار شو بروید. برای بهبود عملکرد بخار شو درب‌ها و پنجره‌ها را باز نگه دارید تا رطوبت روی آن به‌خوبی خشک شود و بوی شوینده‌ها از بین برود. حالا شما فرشی تمیز، بدون آلودگی  و دارای ظاهری براق دارید. به همین راحتی!

تمیز کردن فرش با بخار شو

  • تمیز کردن لبه های فرش

کار دیگری که ظاهر و تمیزی و درخشندگی را نشان می‌دهد، تمیز بودن لبه های آن است. شاید در بیشتر موارد توجهی به لبه های فرش نداشته باشیم، اما این بخش هم به‌خوبی می‌تواند زیبایی و پاکیزه بودن را به نمایش بگذارد. درعین‌حال آلودگی آن روی نمای تمام  اثرگذار است.

برای تمیز کردن لبه های فرش ابتدا پارچه‌ای در اطراف آن پهن کنید تا مانع رسیدن آب به سایر قسمت‌ ها شود. حالا از پودر لباسشویی و آب محلولی رقیق آماده کنید و با کمک یک فرچه کوچک آن را روی لبه های فرش بکشید. حتی می‌توانید برای این کار از یک پارچه سفید و تمیز هم به جای فرچه استفاده کنید و لبه‌های آن را به‌آرامی تمیز کنید. رطوبت محلول ریخته شده روی فرش به‌سرعت خشک می‌شود و بعدازآن شاهد تمیز  و زیباتر شدن لبه فرش خواهید بود.

  • جارو کشیدن

یکی دیگر از آسان‌ترین روش‌ها برای تمیز کردن فرش جارو کشیدن روی آن است. پیشنهاد مناسب این است که در طول هفته دو تا سه بار روی فرش را جارو بکشید تا آلودگی‌های روی آن توان برای نفوذ در بافت فرش نداشته باشند. البته اگر شما هم کودمانی بازیگوش در خانه داشته باشید، باید بیشتر دو بار در هفته فرش‌ها را جارو کنید. جارو کردن فرش اگرچه روشی بسیار ساده و پیش‌پاافتاده است؛ اما تاثیر بسیار خوبی در براق نشان دادن اهر فرش دارد. به خصوصی زمانی که فرش را تازه خرید ه باشید و روی آن هرروز کرک‌های تازه جمع می‌شوند، باید بیشتر به جارو کشیدن اهمیت بدهید.

نکته مهم دیگر این است که قبل از جارو کشیدن روی فرش تمام اثاثیه سنگینی که روی آن قرار دارد، جابجا کنید. شما باید زیر مبلمان، کمدها و میزها را تمیز کنید؛ زیرا باقی‌مانده آن‌ها در بافت فرش می‌تواند ظاهر آن را کهنه و قدیمی به نمایش بگذارد.

جارو کشیدن

  • فرش را بشویید

بله به همین راحتی می‌توانید ظاهر فرش را تمیز و مانند اول براق و درخشنده کنید. ممکن است تلاش‌های زیادی برای نظافت فرش و شستشوی آن انجام بدهید، اما نتیجه دلخواه را به دست نیاورید. در این حالت تنها روش موثر این است که فرش را بشویید تا تمیز و براق شود. شستشوی فرش هرسال یک‌بار گزینه خوبی برای خانواده‌های شلوغ و دارای فرزند است. اما درصورتی‌که خانه شما ترافیک کمتری دارد و زیاد در معرض آلودگی قرار نمی‌گیرد، هر دو تا سه سال یک‌بار فرش را بشویید.

  • از بین بردن لکه‌ها

روش موثر دیگر که تلاش‌های شما را به نمایش می‌گذارد، از بین بردن لکه‌های روی فرش است. حقیقت این است که لکه‌ها مهم‌ترین دشمن زیبایی، تمیزی و الیاف فرش محسوب می‌شوند. به همین دلیل بهتر است با روش‌های مختلف از بین بردن لکه‌ها آشنا باشید تا با عملکرد سریع آن‌ها را رفع کنید. البته تمیز کردن فرش از لکه‌ها نیاز به مواد شیمیایی عجیبی ندارد و با کمک مواد در دسترس و ساده می‌توانید انواع لکه‌ها را برطرف کنید. در ادامه برخی از آن‌ها را باهم مرور می‌کنیم.

جوش شیرین، راهی ساده برای تمیز کردن فرش

یکی از ساده‌ترین مواد که همیشه در دسترس است، جوش شیرین محسوب می‌شود. برای کاربرد این ماده کافی است مقداری از آن را با سرکه سفید ترکیب کنید و روی لکه‌های فرش بریزید. حالا باید فقط حدود ۱۰ دقیقه به آن زمان بدهید تا جوش شیرین تمام تلاش خود را برای از بین بردن لکه‌ها انجام دهد.

استفاده از سرکه سفید

مزیت راهکارهای خانگی برای از بردن لکه‌ها این است که با کمک مواد در دسترس امکان‌پذیر است. اگر جوش شیرین در خانه ندارید، فقط مقداری سرکه سفید روی لکه‌ بریزید و به آن مهلت دهید تا اثر لکه بری خود را روی آن بگذارد. بعد با کمک یک دستمال سفید و تمیز آن را پاک کنید. بازهم تاکید می‌کنم که بعد از به وجود آمدن لکه‌ها سرعت عمل داشته باشید تا لکه در الیاف فرق تثبیت نشده و زودتر پاک شود. البته استفاده از سرکه ممکنه است باعث ایجاد بویی تند در خانه شود و تا چند ساعت این بو در فضا باقی بماند. به همین دلیل درب‌ها و پنجره‌ها را باز کنید.

از بین بردن لکه‌های جامد روی فرش

فراموش نکنید که استفاده از سرکه و جوش شیرین فقط برای لکه‌های مایعاتی مانند قهوه و چای مناسب است. به همین دلیل اگر لکه مواد جامد مانند شمع آب شده یا آدامس روی ریخته شود، روش‌های دیگری باید به کار بگیرید.

به‌طور مثال برای از بین بردن لکه آدامش کافی است یک قالب یخ کوچک را روی آن بکشید تا آدامس منجمد و سفت شود. حالا با کمک دست یا لبه چاقو آن را از روی سطح  بردارید. همچنین اگر پارافین شمع آب شده ریخته شد، باید روشی متفاوت به کار ببرید. ابتدا باید لکه پارافین را تا جای ممکن با کمک لبه چاقو بردارید. بعدازآن لکه‌های باقی‌مانده را با حرارت ناپدید کنید.

در این شرایط یک پارچه سفید و تمیز روی لکه شمع قرار دهید و بعد با کمک گرمای سشوار یا حرارت بسیار ملایم اتو آن را از بین ببرید. حرارت باعث آب شدن لکه شمع شده، بعد به پشت کاغذ می‌چسبد و بلند می‌شود. به همین آسانی!

از بین بردن لکه‌های جامد روی فرش

پیشنهاد مطالعه: ترفندهای از بین بردن لکه فرش بامبو

کلام آخر

برای تمیز و براق کردن روش‌های مختلفی پیش روی شما قرار دارد. شاید همان ابتدا به فکر شستن آن باشید؛ اما می‌توانید از روش‌های ساده‌تر و سریع‌تری مانند جارو کشیدن یا تمیز کردن آن با بخار شو را به کار ببرید. خواهید دید که تمیز کردن  ساده‌تر از چیزی است که تصور می‌کنید و دلیلی برای شستشوی زیاد فرش وجود ندارد. علاوه بر آن تمام این روش‌ها باعث می‌شوند که ظاهر فرش کاملا براق و درخشنده شود و درست شبیه روزهای اول خرید، زیبا و دیدنی باشد.

شما از چه روشی برای تمیز و براق کردن استفاده می‌کنید؟

با خرید فرش ارزان و با بهترین کیفیت از فروشگاه فرش ماشینی زیلوکس محیط منزل خود را زیباتر کنید.

https://arasta360.com/...
ما را در سایت https://arasta360.com/ دنبال می کنید

برچسب : فرش, فرش کلاسیک, فرش مدرن, نویسنده : نیلوفر رشیدی arasta360 بازدید : 194 تاريخ : سه شنبه 11 مرداد 1401 ساعت: 17:11

گاهی اوقات بدون اینکه به‌خوبی به قسمت‌های مختلف خانه دقت کرده باشیم، از دیوارها غافل می‌شویم. شاید تصور کنید که چند تابلو ساده برای دیوار کافی است و نیازی به این بخش از فضای خانه و تاثیر آن در دکوراسیون داخلی ندارید. البته همه‌چیز به سلیقه و علاقه‌های شما بستگی دارد؛ اما با استفاده از روش‌های جذاب و منحصربه‌فردی می‌توانید نمایی جدید به دیوارها و فضای کلی خانه بدهید. یکی از این روش‌ها استفاده از پنل های سه بعدی است که در متریال و سبک‌های مختلف تولید می‌شود.

حقیقت این است که با ورود به خانه، دیوارها به‌سرعت خودنمایی می‌کنند و شما نمی‌توانید با سایر المان‌ها و وسایل، دیدها را به سمت دیگری معطوف کنید. به عبارت دیگر دیوارها اولین چیزی هستند که بعد از ورود به خانه دیده می‌شوند. با توجه به این موضوع، تزئین این قسمت از فضا به‌خوبی می‌تواند سلیقه ممتاز شما را به نمایش بگذارد و نمایی متفاوت از دکوراسیون ایجاد کند. برای این کار استفاده از پنل های سه بعدی انتخاب خوبی است. در این مقاله از آراستا قصد دارم شما را با انواع مختلف پنل سه بعدی و تزئینات دیوار سه بعدی آشنا کنم. همراه من بمانید.

دکوراسیون دیوار سه بعدی

احتمالا دیوارهای گچی سفیدرنگی که تمام اطراف فضای خانه را پوشانده، شما را خسته کرده است. حتی ممکن است از نصب تابلوهای رنگارنگ هم خسته شده باشید و به دنبال ایده جدیدی برای تغییر دکوراسیون ساده  و درعین‌حال جذاب باشید. برای این کار پنل دیوار سه بعدی بهترین انتخاب است. پنل های سه بعدی در متریال و رنگ‌های متفاوت در بازار عرضه می‌شوند و می‌توانید از رنگ‌های خنثی و نزدیک به رنگ‌های غالب فضا کمک بگیرید.

علاوه بر آن طرح و شکل‌های سه بعدی این پنل ها طوری است که به‌سرعت دیوارها را از سادگی خارج می‌کند و طرحی برجسته با فرمی جدید به آن هدیه می‌کند. نکته جالب دیگر درباره تزئینات دیوار سه بعدی این است که این پنل ها به‌خوبی می‌توانند به دیوارها عمق بدهند و تکه‌ای از نمای دیوار را تبدیل به یک اثر هنری ارزشمند کنند. خوشبختانه طرح‌ها و متریال این پنل ها به‌قدری گسترده است که تمام افراد با سلیقه‌های مختلف و دکورهای با سبک متفاوت را پوشش دهد. برای دکوراسیون های کلاسیک همراه با فرش کلاسیک با رنگ های خنثی میتواند جلوه بیشتری در فضای پذیرایی منزل شما ایجاد کند. در ادامه با برخی از آن‌ها آشنا می‌شویم.

دکوراسیون دیوار سه بعدی

تزئینات دیوار سه بعدی فلزی

برای شروع بیایید با تزئینات دیوار سه بعدی فلزی آشنا شویم این پنل‌ها به دلیل متریال خاص خود هزینه زیادی دارند؛ اما در کنار هزینه زیاد، روشنایی و درخشش زیادی به دکوراسیون می‌بخشند. انعکاس نور محیط به‌سرعت جلوه جدید به این پنل‌ها می‌دهد. البته بهتر است از پنل سه بعدی فلزی در قیمت محدودی از دیوارها استفاده شود؛ زیرا با برخورد نور در پنل، درخشش زیادی دارد و استفاده زیاد از آن چندان زیبا نیست. اما درعین‌حال کاربرد محدود این پنل‌ها زیبایی منحصربه‌فردی به فضای دیوار می‌بخشند.

نکته جالب دیگر اینکه شما می‌توانید بر اساس سلیقه خودتان پنل فلزی را رنگ کنید، روش‌های کهنه‌کاری برای زیبایی آن به کار ببرید و یا اینکه به‌صورت خام و شکل اصلی آن را به دیوار متصل کنید. برای تمام این موارد در ابتدا  نگاهی به تناژ غالب رنگی در فضا بیندازید و بر اساس آن گزینه بهتر را انتخاب نمایید.

برای دانستن نکات بیشتر درباره کف منزل هم مقاله ی سرامیک مات بهتر است یا براق را مطالعه کنید.

تزئینات دیوار سه بعدی چوبی

تفاوتی نمی‌کند که از متریال چوب به چه شکلی در خانه استفاده کنید، به هر صورت چوب به‌خوبی می‌تواند حال هوای طبیعت را به خانه منتقل کند. به‌خصوص زمانی که در کنار متریال چوب از گیاهان طبیعی و سبز هم کمک بگیرید، به‌خوبی خواهید دید که حس طبیعت در تمام فضای خانه پراکنده شده است.

یکی از روش‌های سریع برای استفاده از متریال چوب در خانه، تزئینات دیوار سه بعدی چوبی است. این پنل ها با هر نوع سبک دکوراسیون کلاسیک و مدرنی قابلیت هماهنگی دارند و به دیوار عمق می‌دهند. درعین‌حال شاید بد نباشد که پنل چوبی را به حال خود بگذارید و از رنگ گردن آن خودداری کنید. بافت طبیعی چوب به‌خوبی می‌تواند در هر فضایی بنشیند و جذابیت را به آنجا هدیه کند.

علاوه بر آن اگر در قسمت‌های مختلف پنل چوبی نورپردازی‌های ظریفی به کار ببرید، زیبایی دیگر پیدا می‌کند. همچنین اگر دوست دارید بهترین پنل را برای دکور کلاسیک انتخاب کنید یا نمایی سنتی به فضا بدهید، پنل چوبی بهترین انتخاب است.

درنهایت اینکه پنل های سه بعدی بامبو هم در دسته پنل چوبی قرار دارند و به دلیل بافت طبیعی و سازگار با محیط‌زیست بسیار سبک هستند. همچنین تکه‌ای از طبیعت را به اتاق‌خواب، پذیرایی و نشیمن دعوت می‌کنند.

 

تزئینات دیوار سه بعدی چوبی

تزئینات دیوار سه بعدی پلاستیکی و سرامیکی

یکی دیگر از انواع تزئینات دیوار سه بعدی، پنل های سرامیکی و پلاستیکی هستند. پنل های پلاستیکی دارای بافتی سبک هستند و به دلیل طرح‌های خاص و فانتزی خود، بیشتر در دکوراسیون مدرن کاربرد دارند. همچنین پنل های سرامیکی هم در طرح‌ها و شکل‌های متفاوت تولید می‌شوند؛ اما بیشتر طرح‌های آن مناسب دکوراسیون مدرن است.

تاثیر پنل های سه بعدی در دکوراسیون

ممکن است شما هم تمام تلاش خود را برای تغییر دکوراسیونی ممتاز و منحصربه‌فرد انجام داده باشید. به همین دلیل در اولین گام به فکر خرید اکسسوری‌های گران‌قیمت، مبلمانی با طرح‌های جذاب و یا یک میز ناهارخوری جدید باشید. اما غافل بودن از نمای دیوار می‌تواند نیمی از تلاش شما را به هدر بدهد. البته برای تزئین دیوار هم روش‌های مختلفی پیش روی شما قرار دارد. شاید یک قاب از عکس‌های خانوادگی گزینه خوبی برای دیوار اتاق نشیمن باشد؛ اما نمی‌توانید تمام دیوارها تبدیل به آلبوم عکس‌های خانوادگی کنید. به همین دلیل بهتر است روش‌های دیگر را هم امتحان کنید.

حتی ممکن است برای ترکیب مبلمان، پرده، میز ناهارخوری و سایر المان‌های موجود در فضا خلاقیت‌های متعددی به کار برده باشید، اما با این وجود اتاق ساده، یکدست و بدون نمایی ممتاز دیده شود. در این شرایط بهترین کار این است که به سراغ دیوارها بروید و حال و هوای تازه‌ای به آن‌ها بدهید. با استفاده از تزئینات دیوار سه بعدی این کار امکان‌پذیر است. این پنل‌ها مساحت فضا را بزرگ‌تر و پرحجم‌تر نشان می‌دهند و می‌توانید یک اتاق کوچک را بزرگ‌تر از حد معمول به نمایش بگذارید. علاوه بر آن انتخاب‌های مختلفی پیش روی شما قرار دارد تا بر اساس سبک موجود در فضا گزینه مناسب را به کار ببرید.

تاثیر پنل های سه بعدی در دکوراسیون

مزایای پنل های سه بعدی در دکوراسیون

اولین مزیت پنل های سه بعدی این است که سرعت بالایی در نصب دارد و برای این کار حتی نیاز به راهنمایی و کمک نصاب متخصص ندارید. انعطاف پذیری پنل‌های دیواری بسیار زیاد است و به دلیل وزن سبک خود، صدمه‌ای به بافت دیوار وارد نمی‌کند و احتمال افتادن آن و خطرات احتمالی وجود ندارد. علاوه بر آن به‌راحتی می‌توان تمام سیم‌کشی‌های برق ساختمان را از پشت این تزئینات عبور داد و نمای زشتی در دیوار نداشته باشند.

همچنین قابلیت شستشوی آسان را باید به مزایای دیگر انواع پنل سه بعدی اضافه کرد. البته درصورتی‌که گزینه‌های باکیفیت را انتخاب کنید، گردوغبار کمتری در آن‌ها جمع می‌شود و نظافت آسانی دارد. این ابزار تزئینی در کنار ظاهر خوب خود، نیاز به مراقبت چندانی ندارند و از نر بصری فضایی پرحجم و چشمگیر روی دیوارها ایجاد می‌کند. درنهایت اینکه شما می‌توانید بر اساس سلیقه خود و رنگ‌های غالب در خانه، رنگ آن را تغییر دهید تا با سایر المان‌های موجود در محیط هارمونی داشته باشد.

مزایای پنل های سه بعدی در دکوراسیون

کلام آخر

تزئینات دیوار سه بعدی بهترین گزینه برای تزئین فضای داخلی محسوب می‌شود. با استفاده از پنل های دیواری سه بعدی می‌توان فضای ساده و کسل‌کننده خانه را به فضایی چشمگیر و دیدنی تبدیل کرد. علاوه بر آن به جای اینکه بودجه زیادی برای نقاشی، خرید مبلمان جدید و سایر المان‌ها در دکوراسیون خانه هزینه کنید، یک دیوار پوش سه بعدی با طراحی مناسب می‌تواند نمایی زیبا در دکور ایجاد کند.

این پنل‌های سه بعدی در ابعاد، طرح، رنگ و متریال مختلف تولید می‌شوند  و با طیف گسترده خود به شما کمک می‌کنند که دکوراسیونی کاملا شخصی و سفارشی برای خانه خود ایجاد کنید تا شکل جدیدی به سبک دکوراسیون خانه اضافه شود.

منبع 

https://arasta360.com/...
ما را در سایت https://arasta360.com/ دنبال می کنید

برچسب : آراستا, دکور, دیزاین , نویسنده : نیلوفر رشیدی arasta360 بازدید : 149 تاريخ : شنبه 8 مرداد 1401 ساعت: 14:22